Tot ziens Thailand. Hallo Nederland! - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu Tot ziens Thailand. Hallo Nederland! - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu

Tot ziens Thailand. Hallo Nederland!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Januari 2013 | Nederland, Hoogland

Hallo allemaal,

Dit zal voorlopig mijn laatste verslag zijn omdat ik sinds gister weer terug in Nederland ben. Ik wil hierbij graag iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes die jullie hebben gestuurd gedurende de tijd dat ik weg was. Ik heb het heel leuk gevonden om van jullie te horen terwijl ik aan het reizen was.

De laatste twee dagen in Koh Chang heb ik weer helemaal niets gedaan, heerlijk gerelaxed, gewoon puur genoten van het land, de zon en het strand. Op donderdag ben ik weer terug gegaan naar Bangkok om mijn laatste dagen daar te verblijven. De eerste nacht in Bangkok heb in een hok van 3 bij 2 meter geslapen om de volgende twee dagen in een super luxe hotel te verblijven.
Nadat ik een poosje genoten had van mijn kamer ben ik de omgeving gaan verkennen en ben ik een heel groot park ingelopen. Overal waren er mensen aan het hardlopen en fitnessen. Er waren dan ook overal gelegenheden om gratis te fitnessen en gewicht te heffen. Later zag ik ook mensen bezig met yoga enz. Op de helft van mijn rondje door het park kwam ik een Amerikaanse piloot tegen waar ik een tijdje mee heb zitten kletsen. Hij vertelde dat hij bij 'United' werkte en de volgende dag weer naar Tokyo vloog om daarna terug naar San Francisco te vliegen. Toch wel cool om in een park in Bangkok met een Amerikaanse piloot te kletsen...!

Zaterdag ben ik met de taxi naar Kao San Road gegaan om een vriendin uit Nederland te ontmoeten die ook net een week in Thailand was. Echt super leuk was dat. Toen we elkaar zagen hadden we een orgineel 'All you need is love' momentje! We hebben de hele dag geshopt, geklets en gegeten in Bangkok, hoe cool was dat. We hebben ook nog even genoten van een Thaise massage, wat echt aan te raden is trouwens. Nadat we 's Avonds afscheid hadden genomen ben ik terug gegaan naar mijn hotel met de tuktuk. In het hotel werd weer een groot bruiloftsfeest gehouden en iedereen in gala kleding liep. Voel je je toch een beetje 'boers' als je op je slippertjes aan komt zetten en in de lift staat met allemaal vrouwen in mooie gala jurken! 's Avonds mijn tas ingepakt en de volgende dag was het alweer tijd om uit te checken. Toen dat allemaal gebeurt was ben ik naar een groot winkelcentrum gegaan om de tijd door te brengen totdat ik naar het vliegveld moest. Eerst online ingecheckt op de computer en daarna maar rondjes gaan lopen door het winkelcentrum. 's Middags kwam ik ineens allemaal jongere tegen die zich verkleed hadden als Aziatische stripfiguren. En dat waren er niet twee of drie maar echt tientallen jongeren. Iets later ben ik naar buiten gegaan waar nog veel meer van die jongeren rondliepen. Compleet in costuum, pruik en gekleurde lenzen. Ook werden er hele fotoshoots gemaakt, allemaal mannen, en een enkele vrouw, met hele grote camera's die foto's aan het maken waren van verschillende figuren..! Ach ja wat moet je anders op een zondagmiddag...
Tegen acht uur ben ik terug gegaan naar het hotel om mijn tas op te halen en me om te kleden. Ook die avond was er weer een grote bruiloft bezig en dus weer heel veel mensen in gala kleding. Rond 21.45 was ik dan einelijk op het vleigveld klaar om naar huis te gaan, waar ik ondertussen toch wel heel veel zin in had.

Na een lange vlucht naar Londen, Heathrow kon ik even mijn benen strekken en na twee uurtjes wachten nu echt naar huis. Vliegtuig uit op Schiphol, snel naar de paspoort controle en de bagage lopen. Bleek er bij de paspoort controle minstends 100 man voor mij te staan, gelukkig duurde het niet heel lang en mijn tas had ik ook heel snel. Naar de uitgang en nu ben ik echt thuis iedereen staat op me te wachten en 's avonds kwamen er ook nog allemaal vrienden langs om te blijven eten en kletsen. Super leuk!

Ondertussen heeft het hier al gesneeuwd en ben ik echt terug in een winters land, het is hier minstens 35 graden Celsius kouder dan in Bangkok. Wel even wennen weer een spijkerbroek en een trui aan maar blij dat ik weer thuis ben en gewoon weer een broodje kan eten ;-). Hoewel ik Thailand zeker zal gaan missen en het leven dat ik daar had ben ik ook weer blij om thuis te zijn en iedereen weer te zien.

Dit was dan mijn laatste verslag (voorlopig)....!
Heel veel groetjes aan iedereen en bedankt voor het lezen van mijn verslagen.
Xx Iris

  • 16 Januari 2013 - 13:53

    Marloes:

    Ha Iris,

    Welkom thuis!!! Wat een super toffe reis heb je achter de rug!!
    En nu weer terug in het koude kikkerlandje, bij je vriend, vriendinnen & familie.
    Fijn dat je er weer bent. En met een mooie herinnering rijker! Mijn reis is inmiddels ruim 8 jaar geleden, maar regelmatig komen er nog herinneringen naar boven aan die tijd.
    Dat blijft, dus het nagenieten is eindeloos ;-)
    En als ik je laatste berichtje lees is dit vast niet je laatste reis....

    Wie weet zien we elkaar binnenkort.

    Lieve groet, Marloes

  • 16 Januari 2013 - 14:23

    Gerard Kruijt:

    Hi Iris,

    Welkom terug en wat fijn dat je er weer bent met een rugzak vol ervaringen.
    Bij de introductie van de brugklasleerlingen liet de mentor van Emile 3 rugzakken zien.
    Die van de peuterspeelzaal, een klein zakje met een Disneyfiguur, de brugzak groot en stoer en die van jouw een echte backpackerszak.
    Hiermee symboliseerde hij groei en ontwikkeling, en hoe snel dat gaat.
    Iris met haar schattige staartjes, nu een vrouw van de wereld.
    We zijn trots op je lef en moed om deze prachtige reis aan te gaan en tot een goed einde te volbrengen, we wensen je een mooie loopbaan waarin je al die heerlijke reiservaringen mag blijven koesteren.

    Sandra, Janine, Emile en Gerard

  • 17 Januari 2013 - 10:19

    An Kruijt:

    Welkom thuis Iris!!
    Dank voor al je verslagen, ik heb er van het begin tot het eind van genoten.
    Hartelijke groetjes aan jou, familie en vriend.
    Dag An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 1840
Totaal aantal bezoekers 10780

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: