Laatste week Chiang Mai, begin rondreis! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu Laatste week Chiang Mai, begin rondreis! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

Laatste week Chiang Mai, begin rondreis!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 December 2012 | Thailand, Chiang Rai

Hoi allemaal,

Op het moment ben ik in Chiang Rai in een internetcafe! Heb een leuke week met lesgeven achter de rug en er staat een leuke reis op me te wachten. Heb erg veel zin om naar Laos te gaan en dat gaat dinsdag al gebeuren. Ik heb net de bevestiging gekregen dat er nog een plekje op de boot was, nu alleen nog betalen en dat staat mijn 2-daagse boottrip naar Luang Prabang helemaal vast.

Het lesgeven afgelopen week ws heel leuk en ook een klein beetje saai door alle tussenuren..! Dinsdag hadden we de eerste twee uur les met een hogere klas, we hebben ze geholpen m et lezen en woorden opzoeken. In de volgende 4,5 uur tussenuur kregen we te horen dat we met de laatste klas compound en complex sentences gingen doen. Nou had ik echt absoluut geen idee van wat dat was en de andere ook absoluut niet. Gelukkig hadden we tijd om het op te zoeken en het bleek niet heel moeilijk te zijn. Na alle regels en voorbeelden te hebben opgeschreven was ik er helemaal klaar voor en heb ik die les bijna helemaal alleen gegeven. Dat voelde best goed en ik denk dat ze studenten het ook nog snapte dus dat was helemaal mooi.

De volgende dagen hebben we veel verschillende dingen gedaan, met de jongere klassen voedsel besproken en daarna galgje gespeeld. Met de oudere klassen hebben we on, under, above, behind enzovoort besproken en ons afgevraagd wat het verschil is tussen, under, below en underneath. Als je het weet geef het dan even door want ik ben er nog steeds niet echt achter :-) Wat het leuke is aan deze kleine monniken is dat je verwacht dat ze heel serieus zijn maar dat het echt het tegenovergestelde is, hoewel de meeste redelijk verlegen zijn. In een bepaalde les moesten ze voor de klas aan elkaar vragen wat ze voor ontbijt eten enz. Als een van de jongens het dan niet goed uitsprak dan lachte derest van de klas hem gewoon keihard uit, Dit gebeurt dan ook bij elk klein foutje dat gemaakt wordt. Het geeft een hele grappige sfeer in de klas maar uiteindelijk moet iedereen het doen dus wordt ook bijna iedereen uitgelachen ;-)
Een jongetje blijft me het meest bij denk ik, hij riep echt alles wat je in het engels zei keiherd na waarnaar hij in lachen uitbarste. Maar juist omdat hij dat deed was zijn engelse uitspraak wel een van de beste, als hij zo doorgaat wordt hij heel goed!

Vrijdag, mijn laatste dag in Chiang Mai. Voordat ik naar de les moest ben ik eerst nog naar een reisorganisatie gelopen om een buskaartje te kopen. Daarna nog snel even wat formulieren ingevuld voor de vrijwilligers organisatie en snel door opzoek naar een taxi. Aangekomen op school kon ik nog even meelunchen als ik wilden maar ik had gelukkig al gegeten. Hoewel het eten zeker niet slecht is is het wel heel erg pittig en nauwelijks eetbaar, voor mij dan. Onze coordinator bij de tempel, een 26 jaar oude monnik, vind dit super grappig en lacht ons dan ook compleet uit. Hij wil ook altijd dat we heel erg veel eten en schept ons altijd heel veel rijst op. Hele aardige monnik, hij heeft ons veel geholpen bij het les geven en het vertalen van onze lessen.
's Avonds heb voor het grootste gedeelte mijn tas al ingepakt zodat ik de volgende ochtend rustig aan kan doen. Ook ben ik met nog een paar vrienden van de organisatie uit eten geweest voor mijn laatste avondje in Chiang mai.

Gister heb ik mijn tas helemaal ingepakt en ben ik na mijn ontbijt naar het busstation gegaan. Omdat je nooit weet hoe de taxi chaufeurs rijden en of het druk is ben ik anderhalf uur van te voren weggegaan. Natuurlijk ging alles goed en was ik een uur van te voren bij het busstation, ik heb nog maar even genoten van Chiang Mai met een muziekje boven op mijn tas.
Straks nog even wat pasfoto's laten maken voor mijn visa in Laos en vanmiddag naar een witte tempel, waarschijnlijk. Morgen ga ik naar de grens en dan dinsdag op de boot naar Luang Prabang. Ik heb er echt heel veel zin in en ga met volle teugen genieten van de natuur en het reizen.

Heel veel groetjes vanuit Chiang Rai,
tot snel weer,
Xx Iris

  • 16 December 2012 - 12:59

    An Kruijt:

    Hoi Iris,

    Spannend verslag weer! Je avontuur wordt nu weer vervolgd naar Laos.
    Ben benieuwd wat je daar weer gaat beleven. Hou ons op de hoogte hè.
    Goeie reis alvast en geniet! Dag,An

  • 17 December 2012 - 15:27

    Gerard Kruijt:

    Hi Iris,

    gelukkig heb je nog een "oranje" gevoel overgehouden aan de monniken ( was het nou met 2 k´s?).
    en wat een prachtige foto´s, wat maak je veel mee, kan je het nog verwerken, al die indrukken.
    wij hebben gisteren de kerstboom opgezet en stevenen af op een warme en groene kerst.
    de kids hebben deze week activiteitenweek: en hangen nu onderste boven op de bank, ze zijn al uit.
    kerstmusical deze week en dan is het al kerstvakantie hier.
    nou, knuffels uit Leusden, ook van schaap en stier....
    Gerard

  • 22 December 2012 - 20:36

    Gijs En Elly Van Keulen:

    Hoi Iris,

    Het afwisselende vrijwilligerswerk is dus achter de rug! Het was een heel aparte ervaring bij de monniken, lijkt ons!

    Hebben bewondering voor jouw avonturen. Veel reisplezier en kijken uit naar het volgende verslag!
    Zou je op je reis ook iets van Kerst ervaren?

    Groetjes,
    Gijs en Elly

  • 22 December 2012 - 20:36

    Gijs En Elly Van Keulen:

    Hoi Iris,

    Het afwisselende vrijwilligerswerk is dus achter de rug! Het was een heel aparte ervaring bij de monniken, lijkt ons!

    Hebben bewondering voor jouw avonturen. Veel reisplezier en kijken uit naar het volgende verslag!
    Zou je op je reis ook iets van Kerst ervaren?

    Groetjes,
    Gijs en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 10783

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: