Weekje olifanten! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu Weekje olifanten! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

Weekje olifanten!

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Oktober 2012 | Thailand, Singburi

Deze week ben ik naar de olifanten gegaan. Om daar te komen was eerst een reis van ongeveer 5 nodig, maar eenmaal aangekomen was het de moeite zeker waard. We sliepen in een hotel resort dat gekoppeld was aan het olifantenkamp. Lekker eten, karaoke en harde bedden waar ik toch best wel heel lekker op heb geslapen.
Dinsdag voor het eerst naar de olifanten, ze liepen in het bos/jungle rond toen wij kennis met ze maakte. Wij zijn: ik en twee noorse meisjes Marie en Maria! Na een poosje olifanten te hebben gekeken gingen we weer terug naar de weg met de olifanten achter ons aan. Daar kregen we een olifant aangewezen waar we op mochten gaan zitten. Ze zijn dan in eens nog groter dan dat ze al leken.... Ik zat alleen op een olifant met een verzorger die op de gronde een ketting vast hield en ervoor zorgde dat de olifant de goede kant op ging. Ik kan een ding zeggen, het is helemaal geweldig om op een olifant te rijden! Echt zo cool! Heen en weer schommelend op de rug door de jungle naar het olifanten kamp. Op het kamp zelf gingen we ze schoonspuiten en water geven. Daarna kregen ze eten, heel veel eten. 'S middags zijn we op de rug van een olifant weer terug gereden naar het hotel waar we voor de deur werden afgezet.
Woensdag hadden we een vrije dag en zijn we wezen raften op een van de beste 'raft' rivieren van Thailand. Ook dat was heel erg leuk, zowel van watervalletjes en stroomversnellingen gevaren als lekker in het water gezwommen als het kon.
Donderdag was weer een olifanten dag. We hebben ze weer eten gegeven en schoongemaakt met water. Maar wat het leuks was, was dat we op de oudste en grootste olifant mochten zwemmen. Dit houdt dus in dat je met drie man op die olifant zit en dat de olifant gaat zwemmen. Het is dan ook onmogelijk om erop te blijven zitten. Maar echt heeeel erg leuk, heb me helemaal kapot gelachen!
Vrijdag gingen we weer terug naar het huis in Singburi en op een paar uur vertraging omdat de bus kapot was is alles goed verlopen en waren we aan het eind van de dag weer terug.
Volgende week heb ik een boedhisten week, lekker relaxed denk ik. Heel veel groetjes uit Thailand!

  • 20 Oktober 2012 - 14:21

    Carina.:

    Lieve Ies,

    Geweldige foto's! Zo leuk om jou daar boven op zo'n grote olifant te zien!
    Dikke kus, mam.

  • 20 Oktober 2012 - 15:55

    Geerte:

    Lieve Ies! Wat klinkt dat super! Leuke foto's! Kan me voorstellen dat je de hele dag aan het genieten bent. Ik moet zeggen dat ik wel weer een beetje heimwee krijg door je verhalen;) Liefs, Geerte

  • 20 Oktober 2012 - 16:06

    Anne:

    oooooh wouw!!! Wat een mooie foto's en wat super geweldig daar!!
    Wat een leven zo hea! Geniet ervan, al heb ik dat volgens mij al heel vaak gezegd en denk ik ook niet dat ik dat hoef te zeggen haha. Dat doe je genoeg volgens mij:D

    xxx

  • 20 Oktober 2012 - 17:45

    Els:

    Hoi Iris,
    Weer een leuk verslag van jou! Zo maak je nog eens wat mee! We genieten van je verslagen en foto's. We zijn benieuwd naar je tijd bij de monnikken. Dikke kus van Els en Berry.

  • 22 Oktober 2012 - 09:09

    Sandra:

    Lieve Iris,
    we hebben met bewondering naar je foto´s gekeken, gaaf joh, heel stoer allemaal! Wat een avonturen maak je in zo'n korte tijd mee. Geniet ervan en we zijn benieuwd wat je nog meer gaat beleven!
    Veel liefs en dikke kus van ons allemaal, Sandra, Geer, Janine en Emile.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 10788

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: