Op naar chiang Mai...! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu Op naar chiang Mai...! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

Op naar chiang Mai...!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,
bedankt voor alle reacties, is echt heel leuk om te lezen. Hoewel ik niet meer heb gemediteerd sinds de buddism week ben ik wel helemaal ' relaxed'. De eerste dag in bangkok heb ik een kamer geslapen van, denk ik, 2.5 bij 1.5 meter! Gelukkig was het bed wel goed en heb ik een leuke dag gehad. Allereerst ben ik met wat meiden Khao San Road afgelopen om alle kraampjes te bekijken. Khao san road is de backpackers-straat van bangkok, er zijn dan ook meer buitenlanders te zien dan thaise mensen. Bij elke stap die je zet wordt geroepen, Hello miss, Where you going, TukTuk miss? In het begin gaf ik nog antwoord, maar al snel gaf ik dat op en keek ze niet eens meer aan. Ze wisten anders gewoon niet van ophouden... Nadat we even afgekoeld waren bij de mac donalds zijn we naar een heel cool warenhuis geweest. Elke verdieping representeerde een andere stad, bevoorbeeld Parijs, Istanbul, San Francisco, Hollywood en Rome. De hele verdiepeing was dan ook in de style van de stad, zelfs de WC's..!

Zondag ben ik vroeg opgestaan om mijn reisgenootje op te vangen. We hebben dezelfde reisweek en onze bestemming was ook hetzelfde dus heel handig. Toen ze gearriveerd was zijn we samen naar een ander hotel gegaan om daar in te checken. Echt een veel beter hotel, eigen douche en wc, ruime kamer en een zwembad op het dak. En dat maar voor 13,75 Euro pp per nacht. Die dag hebben we lekker rustig aangedaan en zijn we 's avonds naar de state tower geweest om in de skybar van het uitzicht te genieten. Voor de mensen die de hangover 2 hebben gezien, in dat hotel was de film opgenomen!

Maandag zijn we eerst informatie gaan winnen over hoe we naar Chiang Mai konden komen en daarna zijn we naar ChinaTown gegaan. Was een hele leuke ervaring om te zien, allemaal kleine steegjes met enorm veel spullen en mensen. De volgende dag zijn we naar het ' grote Paleis' gegaan. Dat is dus ook echt heel groot, met veel mensen en een te warme middag. Het is echter wel heel mooi, overal goud, grote tempels en gebouwen. Op de foto's zal dat duidelijker worden denk ik. ' S middags hebben we met een zogenoemde longboat een tocht gemaakt door bangkok op de rivieren. Was heel gaaf, met ze tweeen op de boot door bangkok. Veel armoede en hele mooie tempels, heel typisch!

Woensdag hadden we een rustige ochtend waarna we de bustickets voor die avond hadden gekocht. 'S middags nog een hele goed thaise massage gehad en nog even wat gegeten voordat we 10 uur in de bus moesten zitten om in Chiang Mai te komen.

Donderdag 5.15 aankomst in Chiang Mai, met eem TukTuk naar het centrum waar hij ons bij een heel goed en goedkoop hostel bracht. Daar hebben we eerst nog even heerlijk verder geslapen en 's middags toch maar even de stad verkend.

Nu zit ik in het ' hoofdkwartier' van friends for Asia. Hier zal ik 6 weken verblijven. Eerst 4 weken childrens home en dan 2 weken, teaching young monks english. Ik heb samen met mijn reisgenootje een kamer op de 6e verdieping, met arco :-)! Komend weekend hebben we introductie en dan zal het echte vrijwilligerswerk gaan beginnen. Ik heb er veel zin in en zal jullie laten weten hoe het is/was.

Veel lieve groetjes vanuit Thailand, Chiang Mai!

  • 02 November 2012 - 10:17

    Gerard Kruijt:

    Hi Iris,

    wat een prachtig reisverslag, in het kille Holland worden we daar ff warm van.

    groet, Gerard

  • 02 November 2012 - 10:17

    Gerard Kruijt:

    Hi Iris,

    wat een prachtig reisverslag, in het kille Holland worden we daar ff warm van.

    groet, Gerard

  • 02 November 2012 - 12:07

    Marc:

    Wauw, die foto's maken het verhaal echt compleet. Erg leuk!
    Mijn persoonlijk favoriet is toch foto 11 :D

    Liefs

  • 02 November 2012 - 17:57

    Els:

    Hoi Iris,

    Wow, wat een mooie foto's. Had me voorgenomen niet meer naar het oosten op vakantie te gaan, maar begin nu toch te twijfelen....
    Bangkok is toch wel heel bijzonder zo te zien.
    Wat een indrukken, armoede en pracht en praal bij de tempels.
    Nu ga je aan het werk met lesgeven, ook heel bijzonder lijkt me.
    Bedankt voor je verslagen, ik geniet er van!
    Dikke kus, Els

  • 02 November 2012 - 20:20

    Janine:

    Heey Iris,

    ik heb al een paar reisverslagen van je gelezen en ik krijg er geen genoeg van! Wat leuk dat die verdiepingen allemaal een andere stad waren, dat lijkt me echt leuk om te zien.
    Leuke foto´s heb je gemaakt, en ik ben het met Marc een nummer 11 is de leukste! haha
    Hangover 2 heb ik inderdaad gezien, ik herinner me dat nog, echt een mooi uitzicht daar.
    Nog heel veel plezier!

    Xxx Janine

  • 02 November 2012 - 23:14

    Gijs En Elly:

    Hoi Iris,

    Met veel plezier lezen we elke week je reisverslag en door de mooie foto's reizen we
    een beetje met je mee!
    Je hebt al heel wat bijzondere momenten beleefd.
    Na je avontuurlijke week naar Bangkok en Chiang Mai, wensen we je veel succes met het werk in het childrens home en bij de jonge monniken!

    Groetjes, Gijs en Elly

  • 04 November 2012 - 14:18

    Eline:

    Heeij Iris!

    Wat een mooi verhaal weer! Erg leuk om je zo te kunnen volgen!
    De foto's zien er ook goed uit!
    Veel succes de komende week met je vrijwilligerswerk!
    En wel beter dat je airco hebt ;) Kun je lekker afkoelen na je warme vrijwilligers dagen ;)

    Liefs Eline

  • 06 November 2012 - 20:40

    Alette:

    Hey Iris,

    Wat een een boeiend verslag om te lezen met schitterende foto's. Ik denk dat je heel wat mooie ervaringen meemaakt. Echt heel stoer van je!
    En nu starten met je vrijwilligerswerk... heel veel succes de komende tijd.

    Liefs, Alette

  • 07 November 2012 - 21:03

    An Kruijt:

    Hoi Iris,

    Kreeg jouw reisadres van je opa en heb intussen al je verslagen gelezen en de prachtige foto`s
    bewonderd. Meid wat ben ik stinkend jaloers op jou! Wat een geweldige ervaring doe jij op zeg en, zo te zien,
    geniet je ook ten volle. Ben stilletjes benieuwd hoe je je als coeliaak redt, maar die ervaring vertel je me maar
    later eens. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dag Iris!
    Groetjes van An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 10786

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: