Tempels, ladyboys en heel veel knuffelen....!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu Tempels, ladyboys en heel veel knuffelen....!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

Tempels, ladyboys en heel veel knuffelen....!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hee allemaal,

Hebben jullie het al koud in Nederland? Hier is het nog steeds heel warm, elke dag is het wel warmer dan 30 graden denk ik zo. De enige keer dat ik het koud heb is als de airco heel koud staat ;-) Heel erg bedankt voor jullie leuke reacties, ik vind het leuk om te zien dat zoveel mensen mijn verslagen lezen!

Vorige week vrijdag heb ik alweer mijn eerste 'reünie' gehad hier in Chiang Mai. Wat vrienden van singburi waren toevallig ook in Chiang Mai en we hebben heerlijk gegeten en wat gedronken. Ik heb zowaar van die Taco schelpen gegeten, was echt heerlijk, weer even wat anders dan rijst.

De volgende twee dagen had ik het introductie weekend van Chiang Mai. Zaterdag zijn we begonnen met taalles, wat best leuk was want ik heb dit keer ook echt wat geleerd. Hierna kregen we informatie over de projecten waarna we heerlijk hebben geluncht in een hotel. Heb zowaar, voor het eerst sinds mijn verblijf hier, gebakken aardappels gegeten. Dat doet een mens toch goed.... 'S middags zijn we tempels gaan bezoeken wat opzich leuk was maar omdat ik al zoveel tempels heb gezien was het niet heel nieuw meer. De laatste tempel was echter een uitzondering, deze stond boven op een berg en we hadden prachtig uitzicht. Watervalletje erbij en het plaatje was compleet, ik had daar zo de hele dag kunnen rondlopen en genieten.
Zondag hebben we weer taalles gehad en hebben we een hele lijst wat wel en wat niet te doen in Thailand te horen gekregen. Het belangrijkste is, altijd blijven lachten, ALTIJD ;-)!!

Maandag waren we vrij want mijn project begint pas op dinsdag en gaat dan door tot zaterdag. We zijn naar een heel groot overdekt winkelcentrum geweest, niks gekocht want alles was hier nogal duur. De normale prijzen. 'S avonds zijn we naar de nightbazaar geweest. Overal kraampjes met kleding sieraden en heel veel andere souvenirs. Voor 40 Baht avond gegeten, dat is zo'n 1 euro!

En dinsdag was het zover, we mochten naar het childrens home. Maar niet voordat ik de winkel had gevonden waar ze glutenvrije muffins hadden, ik kan je vertellen ze waren zeer lekker.
Het childrens home! We kwamen aan en het eerste wat de kinderen deden was sawadee,ka/krub (hallo) roepen en op ons af rennen om ons een knuffel te geven. Alleen de wat oudere jongens waren wat meer terughoudend, wat opzich ook niet erg gek is ofzo. De leeftijden liggen tussen een jaar of 6 en 15/16 denk ik. Als ze terugkomen van school rond 16 uur kleden ze zich eerst om omdat ze uniformen dragen, ze wassen hun kleren en hangen ze te drogen. Daarna huiswerk maken en als dat klaar is gaan ze spelen. Voor het eten gaan ze met ze alle bidden, ze zijn namelijk christelijk.
Wij helpen ze dus met huiswerk, als het engels huiswerk is tenminste. Daarna gaan we met ze spelen. Vaak is spelen we volleybal met ze of met een ballon. Ze zijn met heel weinig al heel erg blij, en ze delen ook echt alles dus ook hun kleren. Na het eten gaan de meeste kinderen douchen en met de kleintjes spelen we vaak nog even voordat we weg moeten. We hebben ze ook annemaria koekoek geleerd. Vinden ze helemaal leuk, en roepen telkens: you you, koekoek koekoek, you you! Echt super lief. Had ik al gezegd dat ze super lief waren? Bij deze dan!
We hebben ook geholpen met schilderen, en natuurlijk helpen de kinderen ook. Heel praktisch... maar het gaat wel heel snel. Gisteren zijn we met ze naar een meer gelopen dat in de buurt ligt. Ze hebben vissen gevoerd, bloemen geplukt en heel veel foto's gemaakt met onze camera's. De hele dag door worden we geknuffeld en geven we knuffels terug, zelf de jongens. Hoewel het natuurlijk niet cool is genieten ze er wel van.

En dan de ladyboys! Er is in het centrum een ladyboy show, echt super grappig en gewoon heel leuk. Het is een soort dans/karaoke show maar dan over de top. Kan er niet veel over vertellen maar ik denk dat de foto's meer zeggen dan dat ik zou kunnen opschrijven. Mochten jullie ooit hier komen, dan moeten jullie er naartoe!

Komende week weer naar de kinderen en vanavond naar de weekendmarkt.
Heel veel groetjes vanuit Thailand.

  • 11 November 2012 - 22:54

    Tinde:

    Heeyy Iris!
    Wauw wat maak je allemaal mee zeg! Super mooi en wat een lieve kindjes allemaal!!:D
    En die ladyboys hahaha:D Ben wel super jaloers op het lekkere weer daar hoor!Hier is het inderdaad al aardig koud:( Mis je wel hoor! Volgend weekend gaan we alweer Sint Juttemis vieren, dus ik denk dat we dan even met sn allen langkomen!!!!=D=D=D Hahaha Zou wel vet zijn;)
    Wel gaaf dat je ook echt zo in contact komt met de mensen daar en met ze gaat spelen en met hun huiswerk kan helpen!
    Heel veel plezier en suc6 met je vrijwilligerswerk!

    Heeeel veel kusjesss vanuit het o zo heeeerlijke Nederland!!:P Xxx Tinde

  • 13 November 2012 - 16:38

    Thomas:

    HoiIris,
    Wat een mooie verhalen daar uit Thailand! Jouw ervaringen als vrijwilliger daar kunnen hartstikke waardevol zijn als je weer terug bent in Nederland. Hopelijk ga je dan wat doen met die mooie ervaringen! Je kan je projecten daar op allerlei manieren blijven steunen en door je ervaringen te delen met andere vrijwilligers of mensen die er over aan het denken zijn zoiets te gaan doen kan je nog veel betekenen.
    Als je na thuiskomst betrokken wilt blijven bij je project of internationale samenwerking in het algemeen dan kan je dat laten zien in een Wereldsupporter cv. Steeds meer vrijwilligers doen dat! Als je je vrijwilligerswerk hebt geregeld via Activity International kun je bovendien in aanmerking komen voor een vrijwilligersbeurs en verschillende Worldsupporter Awards! Activity is namelijk aangesloten bij Wereldsupporter!

    Als je meer wilt weten over de mogelijkheden van het Wereldsupporter CV en de vrijwilligersbeurs (MillenniumDoen! toelage) kijk dan eens op www.wereldsupporter.nl. Maak een cv aan en vraag de toelage aan als je betrokken wilt blijven, anderen inspireren en je project onder de aandacht wilt brengen.

    Mocht je eerst nog wat vragen hebben mail dan naar info@wereldsuporter.nl

    Heel veel succes nog in Thailand!

    Vriendelijke groet,

    Thomas Karsdorp

    World Supporter Fund / MillenniumDoen! toelage coördinator
    Reageer op dit reisverslag

  • 14 November 2012 - 22:17

    An Kruijt:

    Hoi Iris,

    Je bent wel in een prachtig land terecht gekomen. Ik kan gewoon wegdromen bij die prachtige
    natuurfoto`s en me voorstellen hoe het is om daar te zijn. Als ik dan denk aan de warmte, de
    lange reis die ik zou moeten maken, ben ik blij dat ik dit aan mijn nicht kan overlaten en thuis kan genieten van
    haar verslag!! Doorgaan Iris.
    Liefs en groetjes, An

  • 14 November 2012 - 22:17

    An Kruijt:

    Hoi Iris,

    Je bent wel in een prachtig land terecht gekomen. Ik kan gewoon wegdromen bij die prachtige
    natuurfoto`s en me voorstellen hoe het is om daar te zijn. Als ik dan denk aan de warmte, de
    lange reis die ik zou moeten maken, ben ik blij dat ik dit aan mijn nicht kan overlaten en thuis kan genieten van
    haar verslag!! Doorgaan Iris.
    Liefs en groetjes, An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 10777

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: