Tweede week childrens home en nog veel meer...! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu Tweede week childrens home en nog veel meer...! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

Tweede week childrens home en nog veel meer...!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee-ka allemaal!

Alweer een week voorbij, wat gaat de tijd toch snel!
Vorige week zondag naar een 'westerse' supermarkt geweest. Ik had op internet gelezen dat ze daar misschien ook wat glutenvrij eten hadden. Hoewel ze niet mijn gehoopte macaroni hadden, hadden ze wel pannenkoekmix en nog een aantal andere spullen. Heerlijk om even in een supermarkt rond te lopen en bekende etenswaren te zien! 'S avonds zijn we nog naar de zondagmarkt gelopen. Hij is echt gigantisch, groter dan een gemiddeld winkelcentrum in ieder geval. Overal kraampjes met allerlei souvenirs en kleding. Teruggekomen bij het huis waren mijn schoenen weg, nergens te vinden! Nu moet ik er wel even bij vertellen dat ze buiten stonden omdat je hier altijd je schoenen uit doet als je naar binnen gaat. In de hoop dat ze de volgende dag terug waren ben ik toch maar gewoon gaan slapen.

Maandag ochtend eerst lekker uitgeslapen en toen beneden gaan kijken of mijn schoenen al terug waren, nee hoor ze waren nog steeds weg :-(. De coördinatoren zouden naar de camera beelden kijken om te zien of ze iets konden vinden. En ja hoor het was een georganiseerde diefstal! Ze waren met z'n tweeën, de een hield de wacht en de ander nam ze mee! Het was bijna grappig om te zien, jammer dat het mijn schoenen waren..! Om toch weer een beetje in de stemming te komen ben ik samen met mijn kamergenootje Ashley pepernoten gaan bakken. De uitdaging was, geen oven! En t is gelukt, en volgens Ashley waren ze ook heel lekker, ik kon ze helaas niet proeven.

Dinsdag ben ik weer naar het childrens home gegaan, lekker gevolleybald en gek gedaan met de kinderen. Ook hebben ze weer heel veel foto's van elkaar gemaakt. Woensdag zijn we naar een papieren paraplu makerij geweest. Je kon zien hoe ze het frame maakten en hoe het papier op de paraplu geplakt en beschilderd werd. Daarna zijn we door de taxichauffeur naar een zijde makerij gebracht, heel leuk om te zien hoe de zijde gemaakt wordt. 'S middags weer naar het childrens home gegaan, ik had een pak papier meegenomen. Ze hebben vliegtuigjes, maskers, pistolen, bloemen en nog veel meer gemaakt. Was super leuk om te zien hoe creatief ze waren met een normaal A-4tje.

De volgende dag hadden we besloten dat we zaterdag met de kinderen dromenvangers wilde maken, kortom inkopen doen dus. Na een paar keer heen en weer te hebben gelopen en de kinderen te hebben geteld in het boek hebben we alles kunnen kopen. Armbanden, wol, kralen, en veren, en toen was het hopen dat ons idee aansloeg.
We zijn die dag ook wat eerder naar het childrens home gegaan omdat daar een mooie tempel in de buurt stond. 290 treden verder, helemaal uitgeput, waren we er eindelijk. Het uitzicht was heel mooi en de tempel zelf was ook prachtig! ' S middags weer lekker met de kinderen gespeeld en geholpen met hun huiswerk. Een luister-oefening zonder CD kan toch best lastig zijn...

Vrijdag heb ik een kookcursus gedaan, je mocht van te voren 4 gerechten uitkiezen die je wilde maken. Daarna zijn we met ze alle naar de markt gegaan om de ingrediënten te kopen en een les Thaise ingrediënten te krijgen. Best interessant, ze hebben hier bijvoorbeeld drie verschillende soorten gembers en baby-aubergines..! Ik heb kokosnoot-soep met kip, fried chicken met cashewnuts, groene curry en sweet sticky rice met mango gemaakt. Echt super lekker allemaal en niet eens heel moeilijk. Na afloop hebben we ook nog een heus 'diploma' gekregen en een kookboekje.

De dromenvangers waren een groot succes, ik moest de tas boven mijn hoofd houden zodat ze niet meteen alles uitpakte en eerst een idee kregen van wat het idee was. Ze hebben er bijna allemaal een gemaakt, sommige zelfs twee. Er werden ook heel veel armbandjes en ringen gemaakt. Ik ben denk ik nu zo'n vier armbandjes rijker en twee ringen. En weer bleek hoe creatief ze zijn, ze hebben zelfs vliegers gemaakt. Van stokjes, tijdschrift blaadjes, lijm en de wol, en maar rennen met je vlieger!

Zondag ben ik met nog een paar mensen naar een tempel om de hoogste berg in de buurt geweest. Echt super mooi, het uitzicht alleen al! Wel moesten we weer even 300 treden omhoog rennen... Ik wordt er steeds beter in. Ben ook gezegend door een monnik, volgens mij vond hij het vooral heel leuk om heilig water rond te strooien want hij hield maar niet op ;-)
Vandaag heb ik alvast even rond gekeken in de tempelschool waar ik les ga geven. Het ziet er goed uit en ik begin ook hier steeds meer zin in te krijgen hoewel ik het ook nog wel heel spannend vind.

Heel veel groetjes aan jullie allemaal, heel erg bedankt voor het lezen van mijn blog. Het is erg leuk om te zien dat mensen het leuk vinden om mijn belevenissen te lezen.


  • 19 November 2012 - 10:49

    Ad Kruijt:

    Dag Iris

    Kunnen wij als eersten reserveren voor een Thaise maaltijd door jou te verzorgen bij ons thuis in Januari?? De datum spreken we nog wel af. Voor de wijn zorgen we zelf wel !!! Heb jij trouwens geen zin in boerenkool?
    Kusjes oma en opa

  • 19 November 2012 - 18:47

    Carina:

    He lieverd,

    Wat heb je weer een prachtig verslag geschreven, dat wordt me toch een mooi dagboek straks!!
    En de foto's spreken boekdelen, zo mooi en zooo lief die kindjes allemaal :)

    Dikke kus en knuffel, Mam.

  • 19 November 2012 - 18:54

    Carina:

    Hoi lieverd,

    Wat heb je opnieuw een prachtig verslag geschreven...schrijverstalent van opa geërfd ??
    Wat zal dat een mooi dagboek vormen straks!
    De foto's spreken voor zich, zulke lieve kindjes en mooie natuur en cultuur!!
    Het was hier vandaag koud en mistig...bbrrrr

    Dikke kus en knuffel van mam.

  • 19 November 2012 - 18:54

    Carina:

    Hoi lieverd,

    Wat heb je opnieuw een prachtig verslag geschreven...schrijverstalent van opa geërfd ??
    Wat zal dat een mooi dagboek vormen straks!
    De foto's spreken voor zich, zulke lieve kindjes en mooie natuur en cultuur!!
    Het was hier vandaag koud en mistig...bbrrrr

    Dikke kus en knuffel van mam.

  • 19 November 2012 - 18:56

    Carina:

    Nu begrijp ik waardoor er vaker dubbele reacties op staan :) het lijkt alsof het niet geplaatst wordt en dan staat het er ineens toch! Nou ja, dubbel leesplezier!

    Doeii, mam

  • 19 November 2012 - 20:39

    Eline:

    Heeij Iris!

    Wat een super lieve foto's van al die kindjes! Het lijkt mij zo veel voldoening geven om met zo weinig zoals een pak papier die kinderen zoveel plezier te laten hebben!
    En dat eten ziet er super lekker uit! Zo kleurrijk ook! Je zult vast veel verzoekjes krijgen om te koken voor mensen als je terug bent :P
    Heel veel succes met het les geven op de tempelschool! BEn benieuwd hoe het gaat zijn! HEt gaat je vast lukken!
    Tot de volgende blog ;)

    Liefs Eline


  • 19 November 2012 - 21:33

    Anne:

    Hee Iris,

    Ik kijk iedere keer weer uit naar je blog! En wat ziet dat eten er heeeeeerlijk uit! Jeejtje wat klinkt dit alsof je het geweldig naar je zin hebt zeg!!
    Geniet ervan!

    Liefs

  • 20 November 2012 - 14:40

    An Kruijt:

    Bijna jarige Iris,

    Ik zie hele mooie gerechten, die je met je verjaardag kunt maken. Dat wordt toch
    wel een feestje hè met reisgenoten, kinderen en/of monniken.Of leer je je leerlingen
    alvast Happy birthday te zingen. Geintje hoor. Blijf genieten en weer een fijne week toegewenst!
    Groetjes, An

  • 20 November 2012 - 21:45

    Ouders Marc:

    Hoi Iris

    Wat een leuke verslagen. Je beleeft wel heel veel.
    Je doet ook erg leuke bezigheden met de kinderen. Uit je verslag blijkt dat ze het ook nog leuk vinden.
    En dan ook nog maar lekker eten!!!!!
    We sluiten ons aan bij jouw opa en oma wat betreft de Thaise maaltijd in januari.
    Misschien een zaaltje afhuren!
    Heel veel plezier nog en we zijn benieuwd naar het volgende verslag!

    Ouders Marc

  • 21 November 2012 - 21:15

    Els:

    Hoi Iris
    Wat een leuk verslag weer.
    Jammer van je schoenen, moet je nu alles op je blote voeten doen? En waar kunnen wij ons ook inschrijven voor de Thaise maaltijd? Het ziet er allemaal erg lekker uit. Weer bedankt voor je leuke verslag en de foto's.
    Groetjes,
    Els

  • 27 November 2012 - 19:08

    Pauline:

    Haai Iris!!

    Het klinkt echt super super leuk joh!!
    Je doet zoveel leuke dingen! Haha ik denk dat ik maar een tussenjaar ga nemen ofzo want je maakt me harstikke jaloers! ;)
    Een opkomst Thais koken met de scouts is dan ook wel een cool idee. ('t ziet er namelijk lekker uit!)

    Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag!! Want die is morgen toch?! Voor jou misschien nu zelf al?! In ieder geval gefeliciteerd!

    Groetjes!!
    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 10811

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: