3e week Childrens home en het Yi Peng festival! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu 3e week Childrens home en het Yi Peng festival! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

3e week Childrens home en het Yi Peng festival!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties, het blijft leuk om ze te lezen.
Ik heb een heerlijk rustig weekje gehad,niet veel ochtend activiteiten gehad maar wel genoten van mijn verblijf in Thailand. Dinsdag heb ik een hele lekkere(glutenvrije) pannenkoek als lunch gehad. 's Middags weer naar de kindjes toe. Deze keer stond er een verrassing op ons te wachten. Normaal gesproken gaan ze met ze alle zingen en bidden als wij al weg zijn, maar omdat we deze dag vroeg aten konden we dit ook een keer meemaken. In het begin zongen ze hele ' gezellige' liedjes en stonden ze er half bij te dansen. Een paar liedjes later gingen echter de ogen dicht en begonnen ze vol geloof en gevoel te zingen. Het was echt prachtig hoe ze daar stonden, toen bedacht ik me, ze geloven echt met heel hun hart en het helpt ze ook nog eens heel erg. Het heeft me echt heel erg geraakt en het was ook heel erg mooi om te zien en te horen.

De volgende dagen ben ik op zoek gegaan, naar wat je zou zeggen heel normaal, vouwpapier. Dit is dus niet te vinden hier! Woensdag ben ik niet eens gekleurd papier tegengekomen, de hele markt afgelopen allerlei winkels in maar nee hoor. Donderdag ben ik nog een verfwinkel ingegaan. Alle soorten papier te vinden, crêpe-papier, vliegerpapier, wit papier, gekleurd papier, dik papier, dun papier zelfs 'natuurlijk' papier maar geen vouwpapier. Op zoek naar een ander plan voor de zaterdag dus, zucht! Naja uiteindelijk heb ik op vrijdagochtend heel veel kunnen kopen in dezelfde verfwinkel. We hadden besloten dat ze gewoon hun gang konden gaan en daarvoor heb ik allerlei knutsel materiaal gekocht. Dik papier, vliegerpapier, lijm, plakband, gekleurd plakband, scharen, stiften, glitters en gekleurd zand. Maar eerst moesten de kindjes vrijdag nog afscheid nemen van Julie,een Frans meisje die er zes weken was geweest. Het was een hele gezellige dag en ze werd veel geknuffeld en kreeg ook nog een paar tekeningen. Een jongetje heeft volgens mij een kwartier lang naar gangnam style geluisterd en er ook nog de hele tijd op gedanst. Phoeh wat waren ze druk!

Zaterdag, alle spullen in de tas meegenomen en maar hopen dat ze het leuk vinden. Het was een groot succes, de jongens hadden een groot deel van het vliegerpapier geclaimd om vliegers mee te maken. Hun concentratievermogen was iets groter dan van de rest, want een uur later waren bijna alle materialen gebruikt of in een schooltas gestopt. Er waren een paar hele mooie tekeningen gemaakt en ik denk dat alle kinderen onder de glitters zaten, ik weet het eigenlijk wel zeker. Op een bepaald moment rende er een jongen van een jaar of 14 langs en zijn hele gezicht en nek zat onder de gouden glitters :-)
Weer terug gekomen bij ons verblijf in de stad zijn we meteen door gegaan naar het zogenoemde Yi Peng festival. Tijdens dit festival worden er honderden lampions de lucht in gelaten, het is een magisch gezicht om te zien echt heel erg mooi. Wij hebben er zelf ook twee opgelaten. Het was ook echt belachelijk druk, een soort Koninginnedag drukte in Amsterdam. Eenmaal in de taxi terug naar huis begon het kei en kei hard te regenen, echt niet normaal meer. Al het verkeer moest langzamer gaan rijden, daar kwam bij kijken dat de stroom ook nog even uitviel. Het was trouwens wel heel cool om te zien :-).

Gisteren heb ik ook weer heerlijk uitgeslapen, ik was helemaal gesloopt na een hele lange zaterdag. 's Middags naar een winkelcentrum geweest met mijn kamergenootje. En 's Avonds naar de zondagmarkt en lekker uit eten geweest met nog wat andere vrijwilligers. Een Amerikaanse vrouw heeft nog 20 hele oude dollarmunten uit 1840-1870 op de kop kunnen tikken voor zo'n 60 dollar. Ze zei (uit ervaring) dat ze voor elke munt minstens 28 dollar zou kunnen krijgen en als het een speciaal jaar bleek te zijn nog maar. Een goede deal dus, super grappig om te zien hoe zede prijs naar beneden heeft kunnen krijgen.

Komende week afscheid nemen van de kindjes, gaat moeilijk worden denk ik, maar ik ga nog even een weekje genieten van hun aanwezigheid in mijn leven hier. En woensdag natuurlijk jarig, eens even kijken hoe ik dat ga vieren. Waarschijnlijk in het weekend met de mensen hier.

Heel veel groetjes aan jullie allemaal, en jullie ook veel plezier komenden week.

P.s: Ik ga proberen wat filmpjes up te loaden, kan niet garanderen dat het gaat lukken!

  • 26 November 2012 - 09:38

    Marloes:

    Lieve Iris,

    Het is wederzijds, jouw berichten uit Thailand zijn ook heel leuk om te lezen!
    Ik wens je een fijne laatste week toe met de kinderen daar. En alvast van harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een gezellige dag toe... mm zou je taart gaan eten?? Ik heb mijn verjaardag heel lang geleden toen in Ecuador gevierd en toen was dat een hele (taart)zoektocht.. Het word iig een verjaardag die je nog lang zal bijblijven! Geniet ervan.

    Lieve groetjes, Marloes

  • 26 November 2012 - 21:11

    Alette :

    Lieve Iris, Wat is het toch leuk om jouw verhalen te lezen!
    Wat je al niet moet doen om een knutselactiviteit te organiseren.....

    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Maak er een mooie dag van. Zal wel een heel bijzondere verjaardag zijn.

    Liefs, Alette

  • 26 November 2012 - 22:53

    Gijs En Elly Van Keulen:

    Hoi Iris,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Thailand! Daar dragen al die blije kindertjes natuurlijk ook aan mee. Ze konden zich eens lekker uitleven met al dat leuke materiaal.

    Je maakt zo veel meer mee dan de gemiddelde toerist in Thailand.

    Ook wij feliciteren je alvast met je verjaardag woensdag en wensen je een onvergetelijke dag toe!

    Groetjes en een verjaardagskus van
    Gijs en Elly

  • 27 November 2012 - 14:44

    Nel:

    Hoi Iris,

    Wat leuk om je belevenissen te lezen!! je hebt een geweldige tijd daar, super.

    Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag, een fijne dag. Wel speciaal om het daar te vieren.

    Leuk die foto's van de kinderen

    Nog een fijne tijd en groetjes, Nel

  • 27 November 2012 - 20:36

    Sandra:

    Hoi lieve Iris,
    wat een leuke verhalen, en wat maak je toch veel mee.
    Geniet van je geweldige tijd en al het moois om je heen.....en alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, heel speciaal om het daar te vieren.
    We kijken weer uit naar de volgende verhalen en foto´s!

    Veel liefs van ons allemaal en een dikke kus,
    Sandra, Gerard, Janine en Emile

  • 28 November 2012 - 12:17

    An Kruijt:

    Hallo jarige Iris,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo'n bijzondere lokatie om je verjaardag
    te vieren zul je niet gauw meer meemaken!
    Blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Liefs en groeten, An

  • 28 November 2012 - 20:13

    Eline:

    Heeij Lieve Iris!

    Natuurlijk allereerst van harte gefeliciteerd! Dat je maar een verjaardag om nooit te vergeten hebt daar! Waarschijnlijk is hij nu bij jou al voorbij, maar hier ben je echt nog 4 uur jarig ;) Nog iets speciaals gedaan?
    Wat een leuk verhaal weer!! Dat festival met lichtjes klinkt echt geweldig mooi!
    Wat gaat de tijd toch snel! Alweer je laatste weekje daar bij de kindjes! Ze zien er zo lief uit of de foto's! Kan mij voorstellen dat het moeilijk is!
    Heel veel plezier daar nog en tot het volgende verhaal maar weer ;)

    Liefs en een verjaardagsknuffel Eline

  • 28 November 2012 - 23:24

    Petra Veltman:

    Lieve Iris,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag :-) !!!
    Wauw, het is wel heel bijzonder om in Chiang Mai je verjaardag te vieren, en dan ook nog gezellig samen met al die leuke kinderen, een echt cadeautje ;-) !!!
    Ik vind het erg leuk om je reisverslagen te lezen, je maakt zoveel mee, echt heel mooi. Ik vind je foto’s ook heel bijzonder, de prachtige natuur en omgeving, de tempels, de stadjes, jij én de kinderen.
    Wat een leuke en gezellige kinderen, ze kijken zo vrolijk en lijken heel tevreden, en dat met zó weinig!

    Lieve Iris, wij kijken uit naar je volgende reisverslag en wensen je nog veel plezier in Chiang Mai.

    Lieve groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal :-) !!!
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10815

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: