Happy Birthday! You go home :-( ? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu Happy Birthday! You go home :-( ? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Iris - WaarBenJij.nu

Happy Birthday! You go home :-( ?

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Heej Hooi!

Bedankt voor verjaardagswensen, zowel op m'n blog als op facebook. Ik heb weer een leuke week achter de rug waar ik toch weer allerlei nieuwe dingen heb meegemaakt.

Dinsdag begon met een verrassing voor mij, ik kreeg een pakketje van thuis! Echt een complete verrassing maar super leuk. Allemaal leuke kaarten, glutenvrije broodjes, pepernoten en koekjes. Nadat ik alles had uitgepakt en al een paar pepernoten had geproefd ben ik weer naar beneden gegaan om een Loy Kratong vlootje te maken. De volgende dag was er namelijk een festival om de rivier te bedanken. Op het vlootje staan allerlei bloemen en een kaarsje samen met wierook. Heel leuk om te maken! Ook had ik 's middags nog even inkopen gedaan om de kinderen in het childrens home te trakteren voor als ik jarig was. Uiteindelijk zijn het sleutelhangers geworden met allerlei figuurtjes eraan zoals, angry birds, mickey mouce, whinney de Pooh en nog veel meer. Op het childrens home was het weer heel gezellig, lekker gespeeld met de kindjes en geholpen met hun huiswerk.

Het is woensdag, ik ben jarig! Lang zal ik leven, lang zal ik leven.... Heerlijk ontbeten met scrambled eggs en met een paar broodjes die ik de vorige dag had gekregen. Mijn eerste brood sinds 7 weken, ben toch al best lang weg! s'Middags ben ik samen met Melissa (een Amerikaanse vrouw die hier ook vrijwilligers werk doet) heerlijk glutenvrije pannenkoeken wezen eten bij een bakkerij/cafe, heerlijk! Kort daarna was ik alweer op weg naar het childrens home om weer met de kindjes te spelen. Voor het eten heb ik hun de cadeautjes gegeven, en kreeg ik allemaal verjaardagsknuffels van de meiden en ook een paar dappere jongens ;-)! Op de terugweg reden we recht het festival in en konden we niet helemaal terug met de taxi omdat de weg was afgezet. Wat helemaal niet erg was want nu waren we al heel dichtbij en konden we op de brug boven de Ping rivier van het festival genieten. Weer allemaal lampionnen in de lucht, vlootjes met kaarsjes op het water en dan nog allerlei vuurwerk in de lucht. Was heel leuk om te zien, we hebben denk ik zo'n anderhalf uur van het spektakel genoten en toen zijn we maar naar huis gegaan. Hoewel nog de hele nacht heel veel vuurwerk te horen was en halve bommen die in de stad of in de lucht ontploften.

Donderdag kwamen de kinderen er langzaam achter dat het mijn laatste week was. Ze vroegen allemaal You, go home? Dan smelt je hart toch wel even hoor. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik inderdaad weg ga maar dat ik nog niet naar huis ga. Geen idee of ze het snapte maar ze wisten wel dat zaterdag mijn laatste dag was. Vrijdag waren we iets vroeger dan normaal en met minder mensen omdat er al twee vrijwilligers afscheid hadden genomen. Hierdoor kregen we echter wel de kans om de kinderen van school op te halen. Echt heel leuk om te zien en super krap om in de auto te zitten :-). Als we aankomen zitten ze allemaal in rijtjes op de grond, in hun uniformen. En dan mogen ze komen, we halen ook nog een paar meiden van de middelbare school op en dan weer hobbelend naar het huis toe.
Ondertussen heb ik ook nog wat informatie gekregen over de school waar ik heen ga komende twee weken. Het zijn allemaal monniken tussen de 13 en 19 jaar oud. In totaal hebben ze meer dan 400 studenten die daar wonen en studeren. Zo'n 98% van de jongens (er zitten geen meisjes op de school) komen uit de hilltribes in de bergen. De meeste jongens komen naar de school zodat ze goed te eten kunnen krijgen en kunnen studeren. Als ze het niet zouden doen dan konden ze waarschijnlijk helemaal niet naar school. Ook mijn kledeing werd gekeurd, het mag niet strak of doorschijnend zijn, broeken/rokken over je knieën en geen T'shirts. Uiteindelijk heb ik alleen nog een hele degelijke zwarte rok moeten kopen. Naja je moet er wat voor over hebben, en we willen natuurlijk niet de monniken verlijden ;-)

Zaterdag was mijn laatste dagje bij de kinderen, ik had een dvd met 5 films erop gekocht, dus die hebben we gekeken. Ik denk dat we 4 van de 5 films hebben gekeken! Met ze alle voor de tv hangen, t heeft wel wat. 's Middags zijn we met ze naar het meer gegaan en heb ik nog ijsjes uitgedeeld wat opzich geen kwaad kon in de warmte, phoe! Ze hebben met ze alle de vissen gevoerd en daarna zijn we weer rustig aan terug gelopen. Tegen het eind van de dag kreeg ik steeds meer tekeningen van de kinderen. Echt heel erg lief, op bijna alle kaarten stond, Jesus love you, I love you, I'll miss you en God bless you. Heel lief en ik heb mijn portie zegeningen ook weer binnen :-).
's Avonds nog met mijn kamergenootje uit eten geweest en heerlijk zitten kletsen, zij was namelijk naar het olifanten kamp geweest en is op het moment voor twee weken bij een hilltribe, de Akha's.

Zondag heb ik helemaal niets gedaan behalve nog even een zwarte rok gekocht en lekker de zondagmarkt over gelopen. Soms is het gewoon zo genieten van het in Thailand zijn.
Morgen mijn eerste dagje op school, hoewel er niet veel zal gebeuren omdat het overmorgen de verjaardag van de koning is, en dus weer allerlei markten volgens mij.

Heel veel groetjes vanuit het toch wel heel veel warmere Thailand, Chiang Mai!

  • 06 December 2012 - 15:13

    An Kruijt:

    Dag Iris,

    Nu een jaartje ouder en vèèl wijzer geworden natuurlijk als je weer thuiskomt.
    Was wel een feestje zeker dat je weer even glutenvrij brood kon eten? Kan me er
    wat bij voorstellen!! Ben benieuwd hoe het je bij de jonge monnikken zal bevallen.
    Knietjes bedekt begrijp ik.
    Vanuit besneeuwd Hoogeveen wens ik je sterkte met de hitte. We zullen
    wat sneeuwbuien bewaren voor als je terugbent.
    Dag, dag, An






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 10813

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 14 Januari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand!!

Landen bezocht: